الأربعاء، 28 يونيو 2017


حكاية كل يوم (46)
(( لسه فاكر!!))
- أیوه فاكر مش ناسى ..أسألى عن أى حاجة وأنا أقولك
- فاكر لما أتقابلنا أول مره
- أیوه فاكر كان یوم الأحد ٢٠ نوفمبر سنة ١٩٩٠ أمام حدیقة الأسماك
- فاكر كنت لابسه أیه
 - كنت لا بسة جيبه بنى وبلوزه بیج وشنطة وجزمه كعب عالى وبالأمارة كانت ضیقه على رجلك لأنك كنت شریاھا جدیده وكنت ماشیه بتزكى وأخدنا تاكسى
یومیھا لأنك ما أقدرتیش تمشى
- فاكر لما جیت تحاسب سواق التاكسى ودورت فى جیبك مالقتش ألا ربع جنیه
مقطوع ووقفت مرتبك وحیران مش عارف تعمل أیھ
- فاكره لما دورتى فى شنطتك مالقتیش غیر خمسین قرش .. والراجل كان عایز
أتنین جنیه وأضطریت أننى أكمل بالتاكسى لحد البیت وطلعت جیبت فلوس من
أمى الله یرحمھا
- فاكر أول ھدیة قدمتھا لى
- دبدوب أبیض وفى رقبته شریطه حمراء
- فاكر لما جیبت أختك معاك عشان تتعرف علیا قبل ماتتقدم لى
- طبعا ھو یوم حیتنسى أول ماشافتك وقعت من كثر الضحك وطلعتوا أنكم كنت
زمایل فى فصل واحد ومدرسه واحده یومیھا قعدت أنتم الأتنین تفتكروا ذكریات
المدرسة ونسیتونى وحرمت أجیبھا معایا تانى
- فاكر لما جیت أول مره تقابل بابا عشان تطلبنى منھ
- فاكر یاستى لما أبوكى قعد یقسم علیا ھو وأخوكى الرزل أللى كان قاعد یبص لى
من فوق لتحت أكنى جاى أشحت منھ وأستحملتھ عشان خاطرك
- فاكر لما نزلنا نشترى الشبكة وأمك عملت لنا مشكلھ آل أیھ ثمنھا غالى وكانت
أول خناقة بین أمى وأمك وكان الموضوع حیفشل وكل واحد یروح لحالھ
- الله یرحمھم جمیعا.. بس فى الأخر وافقوا وبقوا اصحاب ومنساش یوم الفرح
لما قاموا یرقصوا سوا ھما الأتنین وفى الأخر حضنوا بعض وقعدوا یعیطوا
- ھیھ.. كانت أیام حلوة وكانت الناس حلوة والعیشة كانت حلوة
- فاكرة أول عید حب مر بینا قدمت لك أیھ
- ھو فیھ عندك غیر الورده الحمراء بتاعة كل مره
- وآدى ورده السنة دى یاستى ..كل حب وأنت طیبھ
- وأنت طیب یا حبیبى ..
- المھم حتفضل فاكره ولا مشاغل الدنیا حتخلیك تنسى
- أنا عمرى ما حنسى
- یاریت كل یوم یبقى عید للحب علشان نفتكر ذكریاتنا
- كفایة كده النھارده نخلى شویھ لبكرة
- الحب عمره مایخلص ألا من القلوب الخربانھ
- تفتكر حییجى علینا یوم مانحبش بعض
- ربنا یجعل أیامنا كلھا حب فى حب..نعیش فى حب وناكل حب ونشرب حب
ونموت على حب
- تصبحى على خیر
- وأنت من أھل الخیر .. مش ناسى حاجة
- یییه كنت حنسى ...أممم... أممم.... أممممھه
لا يتوفر نص بديل تلقائي.

ليست هناك تعليقات:

قهوة الحراميه

  ألتف الحرامية حول المعلم فيشه شيخ المنصر وهم فى حالة تزمر وأنزعاج بعد أن أعلن عن نيته فى التوبه والأعداد لرحلة الحج فقال له مقص الحرامى : ...