الأحد، 21 سبتمبر 2008

خناقة أتنين مخطوبين رقم 13

خناقة أتنين مخطوبين
هى : أنا متشكره يا حبيبى على الهديه القيمه دى بمناسبة عيد ميلادى ربنا يقدرنى أنى أسعدك زى ما أنت بتسعنى
هو : ده أقل حاجه أقدر أقدمها لك فى هذه المناسبه وكمان حاجز لك تذكرتين سينما من 6-9 فى فيلم أجنبى بيقولوا أنه حلو قوى
هى : مش كنت قلت لى قبل ماتحجز ده أنا راجعه من الشغل النهارده مش قادره أقيم ظهرى من التعب
هو : أستريحى شويه وأعدى عليكى فى البيت علشان نروح السيما
هى : أنت مش بتقدر التعب أللى أنا فيه..بقول لك تعبانه ومش قادره يعنى لو رحت معاك حنام فى السينما
هو : ماهو أنا تعبان أنا كمان ومطحون فى الشغل ما قلتش أنى ما أقدرش أروح
على كلن الحق عليا أنى عايز أفسحك وأحتفل معاكى بعيد ميلادك
هى : والله العظيم تعبانه أنا ما صدق أروح وأترمى على السرير
هو : طب أعمل أيه فى التذاكر أللى حجزتها
هى :بسيطه رجعها..ولو ما عرفتش خد واحد صحبك وروح أنت..بس والنبى ماتزعلش
هو : لأ أنا زعلان وحاطق منك ومن عمايلك ومن شغلك
هى : با أقولك مش قادره..أنت ليه ما بتقدرش وتعرف أنى با أشتغل وبا تعب ولازم أستريح ولا هى أوامر سى السيد
هو : ولا سى السيد ولا سى عمر ويكون فى معلومك بقى أنك بعد الجواز تعملى حسابك أنك تقعدى أول ما ربنا يرزقنا بطفل
هى : نعم نعم ده شغلى ده كل حياتى يعنى التعليم فى المدارس والجامعة لمدة 16سنه يروحوا فى الأرض علشان خاطرك وخاطر عيالك ..سورى أحنا ما أتفقناش على كده
هو : منظرك كده حندب خناقه جديده شوفى بقى أنا مش طايق نفسى وأنا الحق عليا أنى عبرتك وجيبلك هديه وحاجزلك فى السينما وبعديها نتعشى..أنا الغلطان
والحق عليا
هى : لو على الهديه أتفضل أهه أنت حتذلنى بهديتك ولعلمك شغل مش هبطل شغل حتى لو كل واحد يروح لحاله
هو : أنتى بنت خنيقه ونكديه بل أنتى النكد نفسه
هى : أنا خنيقه ونكديه طب أوعى أيدك سيبنى أنا عايزه أروح
هو : أتلمى وما تفرجيش علينا الشارع..أحسن بعدين أتصرف معاكى تصرف تندمى عليه
هى : فرجنى حتعمل أيه ..بتهددنى يعنى
هو : أيوه وأعقلى يابنت الناس ما تعفرتنيش أنا مش ناقصك
هى تبكى وتخرج منديلها من الشنطه لتمسح دموعها : أعمل أللى أنت شايفه أنا عارفه أنك بتتلكلك على أى حاجه أما أنت مش قد الجواز بتتقدم ليه ؟؟
هو : حبى لك هو أللى خلانى أتقدم لك
هى : أنت بالذات ماتتكلمش عن الحب أنت قلبك جامد وزى الحجر عماله أقول لك أنا تعبانه ومفيش فى قلبك رحمه ومصر تعمل أللى فى دماغك
هو يتأثر بدموعها :خلاص ياستى حقك عليا ما تزعليش ..هاتى أيدك وبطلى عياط بلا ش السينما خدى هديتك ..وكل سنه وأنت طيبه وعقبال مائة سنه
هى : ياسلام يا خويا كل مره تزعلنى وتقول حقك عليا
هوبجديه ونرفزه : وبعدين معاكى أنت مافيش حاجه عجباكى
هى تبتسم فى دلال : حتعدى عليا الساعة كام علشان نروح السيما
هو : أتعدلى يخرب مطنك

ليست هناك تعليقات:

قهوة الحراميه

  ألتف الحرامية حول المعلم فيشه شيخ المنصر وهم فى حالة تزمر وأنزعاج بعد أن أعلن عن نيته فى التوبه والأعداد لرحلة الحج فقال له مقص الحرامى : ...